Als je je administratie geordend hebt door je belangrijke papieren in een ordner, doos of digitaal op te bergen, ben je op de goede weg! Het is echter van groot belang dat je je administratie regelmatig bijhoudt. Alleen dan blijven alle belangrijke papieren vindbaar en houd je goed overzicht van wat er allemaal geregeld is en nog geregeld moet worden. Lees de handige tips over administratie bijhouden.

Hoe kan ik mijn administratie bijhouden op een overzichtelijke manier?

Het is het handigst om een vast moment in de week te kiezen waarop je je administratiezaken regelt. Gedurende de week verzamel je belangrijke papieren en rekeningen, bijvoorbeeld op een bepaalde plank in een kast. Zo kun je op het moment waarop je je administratie gaat bijwerken alles er meteen bij pakken.

1. Betaal openstaande rekeningen of plaats een betaalopdracht, zodat de betaling ingepland staat. Daarna kun je de rekening opruimen.

2. Controleer rekeningafschriften. Als de gegevens kloppen, kunnen ook deze papieren in de ordner of in de doos gestopt worden.

3. Kijk of er (digitale) post is waarop u nog moet reageren. Handel dit af, zodat u helemaal bij bent met alle post.

Als je dit elke week bijhoudt, is je administratie altijd op orde én je bent er weinig tijd aan kwijt.

Lees hier alle blogs over administratie!